Logo yaparken dikkat edilmesi gerekenler



• Üç renkten fazla renk kullanmayın.

• Gerçekten gerekli olmayan her şeyi atın.
• Karakter büyük anneniz tarafından bile okunabilmeli
• Logo algılanabilir olmalı.
• Logo için benzersiz bir şekil yaratın.
• Ailenizin ve arkadaşlarınızın logo hakkındaki görüşlerini umursamayın.
• Logonuzu 3’den fazla kişi tarafından beğenildiğine emin olun..
• Populer logolardan parçalar toplayarak bunların sizin orijinal işiniz olduğunu iddia etmeyin.
• Hiçbir koşul altında klipart kullanmayın.
• Logo siyah beyaz da hoş gözükmeli.
• Logonun tersten de algılanabildiğine emin olun.
• Logonun boyutu değiştiğinde de algılandığından emin olun.
• If the logo contains an icon or symbol, as well as text, place each so that they complement one another.
• Güncel logo tasarımı trendlerini umursamayın. Bunun yerine her zaman kullanılabilecek bir logo tasarlayın.
• Logoda özel efekt kullanmayın (örn; degrede, gölge, yansıma….).
• Mümkünse logoyu bir karenin içine sığacak şekilde tasarlayın.
• Karışık ayrıntılardan sakının
• Logonun kullanılabileceği muhtemel ortam ve yerleri gözününde bulundurun.
• Donuk ve ince yerine kalın ve güvenli olun.
• Mükemmel bir logo tasarlamayacağınızı kabul edin.
• Keskin (sharp) işler için keskin, yumuşak (smooth) işler için yumuşak çizgiler kullanın.
• Logo sektörle ilişkili olmalı.
• Resimden logo olmaz.
• Müşterilerinizi sunumla şaşırtmalısınız
• İkiden fazla yazı karakteri kullanmayın.
• Logonun bütün parçaları sağa, sola, merkeze, yukarıya veya aşağıda hizalanmalıdır.
• Logo tek parça gözükmeli.
• Logoyu düşünmeden önce logoya kimlerin bakacağını düşünün.
• Her zaman yenilik yerine işlevselliği seçin.
• Marka ismi akılda kalıcıysa logo marka ismi olmalı.
• Logo yansıtıldığında da anlaşılabilmeli.
• Büyük şirketler bile küçük logolara ihtiyaç duyarlar.
• Sadece logoyu kullanacak işletme değil, herkes logodan hoşlanmalı.
• Hazırladığınız logoyu değişik biçimlerde deneyin. Daha fazla deneme daha iyiye yaklaştıracaktır.
• Logo çeşitli zeminlerde uyumlu gözükmeli.
• Logo kolaylıkla tarif edilebilmeli.
• Logoda “tagline” kullanmayın.
• Bilgisayarda çizmeden önce logoyu kağıt üzerinde çizin.
• Tasarımın basit olmasına özen gösterin.
• Dünya ve “swoosh” (nike logosu) sembolü kullanmayın.
• Logo dikkati başka tarafa çekmemeli.
• Sunumunda dürüst olmalı.
• Logo görsel olarak orantılanmış olmalı
• Parlak neon renklerden ve karanlık, donuk renklerden kaçının.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder